Jag ska måla.

Ge mig en riktig ateljè, där jag kan kasta färger på väggarna med mina händer, där jag kan stänga in mig och andas in dofterna av motiv och papper. Låt mig få måla mig i rött och svart, låt mig få äta de färger som inte pryder mitt inre. Låt mig få äta vitt och grönt. Jag vill klä mig i färger. Jag vill förklä mig i färger. Jag ska svälja penslar och burkar,  jag ska vända min hud ut och in och tvätta bort det som inte är rent. Jag ska måla dit det som saknas och jag ska ta bort som inte finns. Jag ska doppa mig i tunnor av färg och kasta mig på väggarna. Jag ska kasta mig så hårt att mina inre färger trycks på väggarna. Jag ska kasta så hårt att jag målar rummet svart och rött.

Kommentarer
Postat av: J

Vilken fullkomligt UNDERBAR text.

2008-09-16 @ 18:37:06
Postat av: E

Yeah...en ateljé skulle sitta fint...mint "ataljé" är garaget, där mina föräldrar konstant tar sönder det jag jobbar och sliter för i flera veckor. Dessutom är det fruktansvärt kallt där nere, och ljuset är väldigt "make-shift". Har dock inga andra alternativ...

Men jag håller i alla fall med J

2008-09-22 @ 11:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0