Kärlek [punkt]

Jag skälver kraftigt av kölden. Har redan frusit fast i en själlös rutin och kan inte komma loss, hur mycket jag än försöker. Hur mycket försöker jag egentligen? Jag orkar inte. Mitt blod har redan förfrusit i mina ådror och allt jag kan göra är att vänta. Vänta på att jag ska förvandlas till en tung isklump, på att mina lungor ska låta luften bli till istappar som skjuter hål på mina celler. Utan celler - ingen människa. Cynism. Känslokyla. Vem ska värma mig? Vem ska hålla om mig och få mitt blod att pulsera igen? Snälla, tina mig med din närhet och låt mig få stanna hos dig. Snälla, ge mig en chans att känna värmen från blodet i min hand. Du, som en gång fick mitt hjärta att smälta:


Kom hem.


Kommentarer
Postat av: L.

Kom hem nu, jag saknar dig

när alla sändningar har tystats ner igen

Kom hem

Vem ska annars se på mig

som att hela världen var av vatten brevid mig

Kom hem

2008-09-25 @ 22:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0