Underbara(regniga)sommarlov...

...Jag är rastlös, precis som jag befarade. Jag vill inte ha sommarlov, egentligen. Jag kan väl hålla med om att det är skönt att, på något sätt, själv ha kontroll över all tid (som för övrigt går alldeles för långsamt idag). Men jag saknar skolan. Språklekionerna framförallt, lärare H, B, P och alla trevliga människor som jag inte umgås med utanför skolan. Snälla, säg att jag inte är ensam om det här? Jag är avundsjuk på IB-folket som mer eller mindre måste studera över lovet, de har uppgifter att göra, böcker att läsa osv. Vad har jag? Jag har en hel drös med fritid, som jag inte vet hur jag ska fylla ut. När jag jobbar är andra lediga och vice versa. Jag tröttnar ganska fort på att spela gitarr, eller piano och jag har inte orkat köpa canvas att måla på heller (därav målar jag på möbler...). Suck. Jag får väl helt enkelt bara se fram emot: peace and love, Berlin/Pragresan och skolstarten som lovar religion A och B, samhällskunskap A, histora A , svenska C och tyska steg 5. Jag längtar.




Kommentarer
Postat av: L.

Kom hit så ska jag fylla dina dagar till bredden med roligheter!

2008-06-23 @ 20:21:23
Postat av: sofia

Om du är för rastlös är det bara att slå en signal! Jag är också rädd för tristessen, jag undviker den genom attack: i dag var jag på myronas, drack kaffe hos mazen och forskade material till EEn på bibblan, och läste i boken jag jobbar med. övningskört har jag också gjort. Det är som du säger, jag har så mycket skolarbete att göra att jag aldrig kommer att inte ha något att göra. Och jag tycker faktiskt det är skönt, om än en aning stressande.

2008-06-23 @ 21:47:31
URL: http://bisounours.blogg.se/
Postat av: sofia

och förr när jag inte hade något att jobba med över lovet längtade jag alltid till skolstarten. jag kände mig alltid så konstig som gjorde det, men nu vet jag att jag inte är ensam, i alla fall!

2008-06-23 @ 21:48:57
Postat av: m

kom till kbg å underhåll mig då! för jag lär liksom du, vara rastlös och uttråkad innom ca 3 dagar...

2008-06-25 @ 13:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0