Fru Sorg

När det där oväntade händer, och du inte vet vart du ska ta vägen. När dina förväntningar och förhoppningar raseras, helt utan förvarning. När du börjar tvivla på det oförutsägbara. När någon du håller av, flyttar utomlands och när dina vänners vänner omkommer i en bilolycka. Jag är oförmögen att trösta, jag är oförmögen att hjälpa. När du jag är säker på att oturen, inte längre är otur...

-------------------------------------------------------------------------------

Fru Sorg har tagit över mitt bröst, klätt in mig i sin slöja

Sin svarta slöja

Hon kväver mig långsamt med sin dimma

Sin svarta dimma


Hon biter hål på mina vener, sliter av mina artärer och griper tag i mina lungor


Med sina hårda läppar pressade mot min bröstkorg

Suger hon ur min luft


Med sina klor pressar hon ut

det sista av mitt syre

Ersätter det med: rök,

tjock tjära och...



Sorg



Hon är en del av mig

Dit hon flyger

Flyger jag

- i blindo



Hon kysser mig, Fru Sorg

Omedelbart förvandlas mina läppar

Till:


Dävna, svarta iglar


De filtrerar mitt blod, renar min kropp

Tömmer min röda kroppsvätska på hemoglobin

Kompenserar med aska; ren, grå aska


Ren


Grå


Aska


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0