vågar du möta mina arga ögon?




Jag har träffat min död
men jag anade ingen rädsla inte heller något hat
Är det fortfarande mitt fel?
Ett stillsamt möte
utan motsträvighet utan klagomål

Rädslan kom efterhand
det hade jag räknat ut
Jag visste
Rädslan är nu bara några centimeter från mina händer
snart kommer jag drunkna
drunkna i rädslans tjocka, röda vatten

Min tid är kommen
min tid är över
jag ser ingen utgång
bara mörker
Du har dödat mig
och jag förlåter Dig aldrig

Min död, i form av mänsklig gestalt
det är allt Du är för mig
Jag vet att jag är mer för Dig
Jag är Din instinkt, jag är Din  
utan tillsyn

men det är för sent
Din tid är kommen
Din tid är över

Du har redan dödat mig
Du vill göra det igen
men det är bortkastad tid
Tiden är redan förlorad till ett stillsamt möte
Du är en mördare av värsta sort
Du dödar mig sakta inifrån
Utan att våga möta mina arga ögon

ett par ögon säger mer än tusen bilder

Du har slitit ut min redan döda själ
Knutit ihop den tillsammans med din och jag vet
jag vet, att nu är vi föralltid bundna till varandra
Jag kommer aldrig komma ifrån Dig
Du kommer aldrig kunna leva utan mig

Jag är ditt samvete

Ditt samvete hatar Dig, hatar!
Ditt samvete förföljer Dig
men Du blundar, det har Du alltid gjort
Såsom min mördare har förföljt mig
kommer Ditt samvete sakta förgöra dig

Du går inte att förgöras
Du är för stark!

men min envetna vilja är starkare
än alla muskler
Du är anledning till att jag möter min morgondag
Jag ska hämnas!

Jag ger inte upp innan Du är borta föralltid!

Du har förstört mitt liv
Du har förstört mig
Du har ersatt ljuset med mörker

Du har släckt alla eldar
Du har torkat ut alla vatten
Du har grävt upp alla gravar

Hur känns det?
Hur fan känns det att vara någons död?

Snart får även jag veta
för jag tänker inte ge upp innan du är borta!
  

Kommentarer
Postat av: J

Jag försöker tolka din dikt och lista ut vem Duet är. Jag har en gissning. Ringer nog dig lite senare.

2008-02-26 @ 17:01:48
Postat av: Sofie

jag tror inte att din gissning stämmer.

2008-02-27 @ 23:26:01
Postat av: nähls.

det drar minnet lite till You Have Killed Me - Morrisey.

kom bara att tänka på den låten / texten när jag läste.

2008-02-28 @ 22:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0