närhet är en förbrytelse

När närhet är en förbrytelse
När skammen är lagboken du utan protest strävar efter att fullända

När en sensibel kyss blir oskyldigt straffad

av den lagbok du själv har bringat till existens


-livstid


Du fruktar fängelsets fullmakt

Du fantiserar om famnar som fumlar

i mörkret

Letar de efter dig?

Illvilliga eller sympatiska?


Du gör allt för att anträffa svaren

För den som söker finner. Det har vi fått lära.

Men allt du hittar är gåtan


-Den oanvändbara


Tron på svar från din påhittade lagbok

är en tro på ett svar från den oföddes ljudlösa själ


Kommentarer
Postat av: Erik

Dikter tycks vara en bloggtrend. Men bra skrivet. Är poesi en hobby? =P

2008-03-01 @ 22:18:01
Postat av: Sofie

mja, skriftliga språket i allmänhet. Mitt sätt att uttrycka mina känslor utan att avslöja för mycket.

2008-03-02 @ 01:10:34
Postat av: Erik

Önskar jag kunde göra samma sak. Fast jag skulle aldrig kunna skriva dikter. Inte min favorit stil så att säga. Bah, "bottle up emotions" funkar...ett tag =P

2008-03-02 @ 01:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0