A la Vägg

Ekologisk Pasta
Lök odlad i Jönköping
Qournbitar
Ekologiska krossade tomater
1 riven ekologiskt odlad morot från jönköping
1 hackad paprika (okänt ursprung)
Cayennepeppar
Kycklingkrydda
div. andra kryddor
Salt
Sambal olek
Ekologskt odlade kidneybönor
Vatten
Ekologisk rapsolja

Koka upp vatten i en kastrull med locket på för att spara energi, häll därefter i pastan och koka livligt i ca 8-9 minuter. Hacka löken och fräs hastigt i en skvätt olja. Blanda qournbitarna med löken och stek tills de har blivit gyllenbruna. Krydda qournblandningen med kycklingkrydda eller annan smarrig smaksättning.  tillsätt därefter de krossade tomaterna,paprikan,moroten och bönorna. Salta, peppra och smaksätt med sambal olek till önskad smak. Serveras direkt tillsammans pastan, en ekologisk grönsallad och ett glas soyamjölk. Önskas ett mer köttigt alternativ tillsätt valfri svensk stadsminister

Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: sofia

underbart.

hädanefter ska jag för övrigt festa på ekologiskt vin.

2008-08-20 @ 20:39:32
URL: http://bisounours.blogg.se/
Postat av: S

Kom precis hem från Bongo lagom lullig sådär, börjar åtta imorgon, första "riktiga" skoldagen... sigh. Jag vet inte ens vrf jag är ute och dräller på en onsdag och jag vet verkligen inte varför jag

skriver det här...sigh

2008-08-20 @ 23:09:39
URL: http://paintspeeling.blogg.se/
Postat av: sofia

men du drack inte ekologiskt vin!

jag sitter nu i det s.k IB-rummet i biblioteket och ska plugga. smälter den faktiskt ätbara skollunchen och intrycken efter att ha fratinerat med de söta små prearna. och vet inte varför jag skriver detta.

2008-08-21 @ 12:02:57
Postat av: Anonym

2008-08-21 @ 13:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0