Jag tvättar bort trottoaren från din hud

Jag värderar verkligheten

Högt

Mäktar se din realitet

Eftertraktar strävan efter förståelse

Önskar se din utsträckning, ditt val


Jag tvättar bort trottoaren från din hud

tvättar bort rädslan från dina lungor

dansar med ditt samvete

Städar bort dina tankar

Jag tvättar bort blodet från ditt hjärta


Jag värderar existensen

Högt

Orkar träffa min motsvarighet

Orkar se mina ögon i dig

Strävar efter stillheten, din stillhet

för dig, för din skull


Jag ger inte upp!

slutar inte här, inte nu

Jag har för länge sedan bestämt mig

Jag ämnar slutföra

Jag ska sätta mitt liv utanför säkerhet för att få dig att förstå



(Nej, det handlar inte om kärlek)

Kommentarer
Postat av: Felicia

sista meningen får mig att småskratta lite. ^^ Men nåväl, en liten analys, utanför skolan för en gångs skull - fast kanske inte i samma fotspår som jag hade gått i ifall det var en skolsak. Men till kritan, din dikt får mig att tänka på en kamp, och jag ska försöka att hålla mig utanför några referenser till ditt liv. Men som dikt, så gillar jag uppbyggnaden, känslan, den här kampen - du och din vilja och motpolen den andres ignorans och intolerans. Kampen om att du ska behålla din värdighet, kan hända att jag tolkat allting fel just nu, men det känns som att du vill föra fram något slags budskap med dikten, om att du inte ger dig i första taget och inte räds en fight. Bra skrivet!

2008-04-03 @ 19:00:29
URL: http://felicialindh.blogspot.com/
Postat av: Erk

Blodet från ditt hjärta...inte kärlek...har du mördat någon?

2008-04-06 @ 22:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0