Vill du?





Ett gammalt porträtt

Ett åldrande minne

- Jag minns inte

Var det igår?

- Nej idag

Jag vill erinras

Vill du?


Jag tror att du förmår

Men du kan inte

Du vågar inte

Vad är det som säger emot oss?


Det gick för fort

Du försvann

Kanske är det bäst så

trots att du inte är borta

- Vill jag verkligen vara hos dig?

Vill du vara hos mig?

var är du?


Jorden snurrar inte

Det är molnen som dansar

runt dig

- Jag dansar jämväl

Jag vet att du vill medverka

Men du kan inte

Varför inte?


Mina kroppsrörelser, dina steg

Tillsammans

Vi kan, bara du vill

Jag förstår, jag förstår allt

-Du måste erkänna´dig själv

Vill du?

Vågar du?

Du måste!


Sex miljarder ögon
Tre miljarder existenser

av oss
Du är en

Jag är två

Vi är tre

Men du vill inte

Du vågar inte

Varför vill du inte?


Så uppenbart

Så självklart

du har gjort ditt val

-Jag är säker på att du valde fel
Jag hatar att känna
Jag hatar att se
-Jag vill vara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0