Jag tänker, alltså finns jag

När vädret speglar mina känslor
När mitt hopp speglar sig i dropparna av avund
När regnet slukar mig, isolerar mig och tränger sig in

in under huden

Där allt är mörkt
Där allt är genomskinligt
Där mina tankar slukar mig, isolerar mig och tränger sig in

In genom mig

In genom mitt bröst
In genom mitt hjärta
Men aldrig ut igen
aldrig

Jag ser ingenting
det är för mörkt
jag ser inte min illusion av framtiden
Jag ser ingen tro
det finns ingen tro

Det som finns är illusioner
Illusioner som du skapar
för att klara dina känslor
för att trivas i den värld du hatar
den värld du föraktar
den värld vars existens du skarpt betvivlar

Ingenting finns utanför mina tankar
Ingenting finns bortom mitt hopp

Ingenting finns


Jag är blind

Jag är döv

jag är...



Ingenting.

Kommentarer
Postat av: Björn

"Tänker jag, så lever jag. Nu lever jag och tänkandet håller på att ta livet ur mig." - Jonathan Safran Foer.
jag gillar texten, den framkallar någon slags cynisk melankoli i mig.

2008-02-23 @ 15:22:22
URL: http://johnsen.blogg.se
Postat av: Sofie

jag tänker men är fortfarande inte säker på att jag lever

2008-02-23 @ 16:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0