Jag SPRÄNGS!



Min hjärna är uppskuren, söndersågad och naken

blottar samtliga celler som möjligen skulle kunna infinnas

Sågen tudelar mitt ansikte

symetriska delar

Ett öga på vardera sida


Min tunga är styckad, skändad och upplöst

för att göra mina frågor mållösa

för att göra mina svar ljudlösa

En fråga fastspikad på varje bortryckt del

rostiga spikar som färgar mitt saliv
rött


Ett svar som aldrig kan uttalas


Mina tarmar kastas om, knyts ihop och klipps av

väller ur min buk

Kroppsvätskor förväxlas med sörjan av svål och ligament

Skillnaden mellan min kropp och tillvarons gyttja

-         Irrelevant, försummad och förkastad


Mina invärtes delar har fått en oberoende existens

Benbyggnad, inälvor och intellekt

försvinner från vad som är kvar av mig

det finns ingenting kvar av mig

försvinner från ingenting, ut till allting

jag är allting


Kommentarer
Postat av: Progeria

...är inte "Jag är allting" ett citat från Highlander?

2008-04-29 @ 23:44:27
Postat av: Felicia

Intensivt! Jag blir dock lite skrämd, fast det har nog med att göra att jag är ganska så äckelmagad ^^

2008-04-30 @ 11:41:41
URL: http://headphonesex.blogg.se/
Postat av: S

jag har ingen aning! har inte sett Highlander, men det är väl mycket möjligt.

2008-05-01 @ 11:12:51
URL: http://paintspeeling.blogg.se
Postat av: Sofia

fruktansvärt brutalt, väldigt bra och som felicia sa: intensivt. Långt i från sköna eufeismer, det känns ärligt. bra!

(haha är det bara jag eller låter jag som en svenskalärare som kommenterar en elevs verk... inte meningen...)

2008-05-01 @ 15:49:00
URL: http://bisounours.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0