Äckliga rim

Varför vägrar jag blint förgäta

Kan varken sova, vakna eller äta

Din gestalt, dina andetag och din röst

Finner ingen mening, anledning eller tröst


Till att fortsätta med allt det här, till att vara

Varför hör du inte mina böner? Varför vägrar du att svara?!

Vill skrapa bort alla bilder som du bränt fast på mig

Ett omöjligt uppdrag, snälla låt mig få sluta hata dig!


Du tär på min förmåga, min förmåga att känna

Mina ögon har vissnat, så sluta bränna!

Jag hatar att jag älskar att hata din närvaro

Jag hatar dig av hela min värld, trots din frånvaro


Frånvarande är även min motivation och kapacitet

För vad tjänar det till att bli en orkeslös, anonym poet?

Envist hävdar jag att jag fortfarande förstår,

men se på det här: ett jävla rim om ett minne som består..?


Kommentarer
Postat av: Daniel

Äckliga rim? Knappast.

2008-05-11 @ 15:52:02
Postat av: Daniel

Oh, rad 4: Meningen.

2008-05-11 @ 15:57:17
Postat av: S

haha oj, det såg jag inte! tack

2008-05-11 @ 16:41:51
URL: http://paintspeeling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0