Kungen plockar kolapapper

Dagen började faktiskt helt okej, kände mig glad på något sätt och mådde inte ens illa. Magsjukan verkar ha gett med sig. Glädjen höll i sig fram till den stunden jag öppnade JP slog upp sidan med insändare och började läsa.
Insändaren löd:

Nedskräpning i stan
"För 25 år sedan var man stolt över sitt rena Sverige. Man märkte det särskilt när man kom hem efter en charterresa från tillexempel Spanien.
 Jag besökte nyligen en livlig turistort i detta land. Gator och parker var rena och trottoarerna blänkte och jag tänkte, vad har hänt? Har Spanien och Sverige bytt plats? ( nej din idiot, världen utvecklas om du inte har märkt det? )
Jag har hund och promenerar mycket. (jaha, okej?)
Titta utmed Herkulesvägen mellan våra vackra(förgiftade) sjöar. Titta utmed Huskvarnaån mellan Vättersnäs och Huskvarna. Jag har noterat att samma skräp har legat där i över ett år (men ta upp det då för helvete!). Det finns många fler exempel (som tillexempel...?)."
  Mitt förslag är att låta skolorna gå ut med ett "operationdagsverke" en gång/termin och plocka skräp runt stadskärnan. I själva centrum ska butiksägarna ansvara utanför sin egen butik. Särskilt utanför resturangerna där det ligger högvis med fimpar, snus och krossat glas.
 Låt oss slutligen göra som vår Kung, att ta upp ett skräp om dagen, så har vi kommit en bra bit på väg. Med hopp om en renare stad."
 /Cleas P

Ska jag skratta eller gråta? 
När ska någon säga : "Mitt förslag är att alla företag/arbetsplatser ska gå ut med ett "operation dagsverk" ? Det är ju faktiskt väldigt lätt att alltid lägga över ansvaret på alla andra men det här var väl ändå droppen? Hur har han mage att komma och föreslå en sådan sak? Jag hade inte brytt mig om förslaget hade varit att hela jävla kommunen tog en heldag och plockade skräp. Det gör jag mer än gärna.
 Varför skolungdomar?  Tror han seriöst att vi har fler timmar på våra klockor bara för att vi inte har fast lön och lunch klockan 12.00 varje dag?  Jag är trött på att bli nedvärderad och jag är säker på att Cleas P inte räknade in högskolan i sin lilla plan. Och hur patetsikt är det inte att Kungen känner sig lite duktig för att han plockar upp ett kolapapper om dagen när han har pengar (som bland annat är våra skattepengar!) till att sanera hela jävla norden!?

MITT förslag är: sätt upp fler papperskorgar, hur många finns det mellan tillexempel ED och bibloteket? - Inte en enda. Och längs med herkulesvägen? - EN papperskorg (jag har också hund).

Claes P ; Den dagen jag ser dig gå och plocka skräp längs Herkulesvägen ska jag gladeligen göra dig sällskap. Till dess, är du inte med och påverkar har du banne mig ingen rätt att klaga! Ta med dig din hund och flytta till Spanien om det nu är så jävla mycket renare där!

Kommentarer
Postat av: E

"Me tösen lilla, gamla människor behöver vila, det är ju ändå ni unga som skräpar ner! Ack ack ack!" Vad i helvete...håller helt och håller med dig på papperskorsgsförslaget, det finns ungfär EN offentlig papperskorg i mitt område. Och, ja, har vuxna arbetande människor (med lön) med sig mängder av läxor hem varje dag? Vi måste också ha tid för vanliga sysslor(Städa, laga mat) och socialt umgänge för helvete!

2008-03-19 @ 17:51:12
Postat av: S

Haha, in your face Claes P Latmask!
Jag skulle vilja se honom skriva två uppsatser, en labbrapport och en muntlig presentation samtidigt som han plockar skräp jämte kungen.

För övrigt läste jag en otroligt underhållande insändare i Metro i dag, angående parfym på bussar. Är man allergiker får man tydligen skylla sig själv för att ens föräldrar bara matat en med falukorv och potatismos... Seriöshetsnivån kan inte varit så hög hos skribenten, tänker jag.

2008-03-19 @ 18:16:17
URL: http://bisounours.blogg.se
Postat av: bernur

jag mår illa varje gång jag (försöker) läsa JP - - - försök kravla dig till skolan i morgon, så kan jag glädja dig med en skrivuppgift till Poe-novellerna - - -

2008-03-19 @ 20:32:26
Postat av: Sofie

E: haha sen när började du svära i cybervärlden?

S: Ja eller hur! Gärna med den stressande vetskapen att han borde plugga till tre prov nästkommande vecka! och Kungen ska inte slippa han heller!

Bernur: Har jag ens fått poe-novellerna? Det kanske jag har...Skrivuppgifter uppskattas alltid av mitt skrivgalna alterego!

2008-03-19 @ 22:06:34
Postat av: E

Sen erik blev trött. Och arg på dumma gamla människor. Lite svordomar passar väl in ibland dock?

2008-03-19 @ 22:49:23
Postat av: Sofie

hehe E, du är så söt! ja svordommar passar in där vrede passar in.

2008-03-19 @ 23:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0