Anarkism

Förväntningar blir till besvikelser

när du sjunker i verkligheten

Tag mitt råd

Fly bort från verklighetens slentrian!

Fly bort från desillusioner och sanningar!


Men snälla

glöm inte mig, jag står ju här och avvaktar

Snälla

Tag mig med dig!

Jag vågar inte försvinna ensam

Jag vågar inte förvänta mig en flykt

Jag vågar inte bli besviken

Igen

Igen

Igen

Och igen...


Jag blir straffad!

För ett brott som samhället har begått

En förbrytelse som du har gjort dig skyldig till

Som vi alla har utfört

Även jag

Men som endast ett fåtal får stå till svars för

Jag är en av dem

Du är en av dem



Jag rymmer! Jag flyr!

Jag flyr från verklighetens slentrian

Jag flyr från desillusioner och sanningar

Det finns ingen sanning!

Den är förkastad

Föraktad!

Förlorad!

Förlagd!

Försvunnen!


Men jag flyr ändå

Utan dig

Men det inte av feghet

Det är inte av rädsla


Det är av frihet!
av själslig anarki
 


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag älskar avslutningen! enough said.

2008-05-28 @ 00:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0