Du är ingen person, du är en känsla



Jag stänger

Jag öppnar

jag stänger, in mig

jag öppnar, upp mig


Jag andas, in

Jag andas, ut


Inhalerar gårdagen

öppnar upp morgondagen

Respirerar nutiden

reflekterar dåtiden

opponerar framtiden


En väg, ett märke

en symbol, en mening

en signal

Jag hör inte, vill inte

- Jag illustrerar


Jag ser dig inte i mörker, inte i ljus

Du är jag, ditt yttre är mitt inre

Vår tid

är våren, sommaren , hösten och vintern

inte dagen, inte veckan, inte åren


Närhetens brott, illviljans godhet

dagarnas slentrian och tankens skändlighet

Imorgon?

-existerar inte

Idag?

­- har redan varit

Nu?

...


Jag saknar, dina andetag

din obändiga vilja, din skoningslösa påverkan

på mig, mitt liv

på oss.

Jag vill veta, ana
känna

att du är där
här

Du är inte en du

du är inte ensam

Med dig bär du skam, åtlöje, och fruktan

Förfärlig Rädsla

för närhet, för mig


Du tränger dig så gärna in

ut
fram
genom

väggar, gator, minnen
mig

Men du stannar, alltid

precis intill

Nära

det saknas millimeter

vilja, ork och hängivelse


Snart överlåter jag mig till dig.
- i okunskap

Kommentarer
Postat av: Erik

Du blir djupare för var dag som går. Ska dock inte ge mig in på någon analys, antingen så har jag fel eller så förstör jag mystiken.

2008-03-13 @ 18:53:14
Postat av: Julia

Mycket sann och mycket bra. Blev förstås enklare av att jag visste vad den handlade om. Du är jävligt duktig, vet du det?

2008-03-13 @ 19:13:54
Postat av: Sofie

Julia: det är som sagt ingen person det handlar om, utan känslan som vi alla vill känna.

Erik: jag blir inte djupare, det är du som lär känna mig mer och mer

2008-03-13 @ 19:38:43
Postat av: Julia

Och jag älskar bilden.

2008-03-13 @ 20:07:55
Postat av: Valtiel

Yes...so what's the difference (for me)?

2008-03-14 @ 17:18:08
Postat av: Björn

oj. Jag berördes... jag brukar inte beröras av ingenting... du måste alltså vara någonting. Någonting bra kanske?

2008-03-15 @ 03:04:36
URL: http://johnsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0