Multireligiös guidning

Igår var jag på en mycket intressant föreläsning om religion där de flesta världsomfattande religioner togs upp. Det var synnerligen intressant då föreläsarinnan drog annurlunda paralleller till politik,samhälle och historia som jag inte var van vid vilket, såklart, passade mig i smaken. Det låter kanske som att det var en sådan där föreläsning där medlemmar ska lockas till olika föreningar och blir påprackade sektsång, flygblad och "guds hjälp". Så var det alltså inte. Jag kan ju nämna att jag sänkte medelåldern en aning vilket föreläsarinnan verkade uppskatta. " Det brukar inte vara så många unga som vågar ta reda på hur de olika religionerna fungerar" Jag förstod inte riktigt vad hon menade med det, jag tycker att det är väldigt många i min ålder som är intresserade av religion, eller? Kanske menade hon att de flesta undomar bara intresserar sig för kristendomen, det är ju trots allt den största religionen i Sverige. Jag personligen tycker nog allt kristendomen är den mest ointressanta religionen men det beror väl antagligen på att jag är så van vid den. Ja, jag orkar inte redovisa för alla religioner nu men min världsbild har breddats ännu en aning vilket jag antar är bra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0