beroendeframkallande IB-elever

Jag misstänker att jag sakta går mot min undergång.  Min språkliga undergång, vill säga. För mycket spenderad tid med IB-elever + N har resulterat i en lättare form av en IB-skada, grad 1. IB-skador graderas i en skala från ett till två där ett motsvaras av att de engelska orden kommer upp i tanken snabbare än det svenska och grad två motsvaras av en exalterad känsla över en labbrapport. Teoretiskt sett kan jag faktiskt inte säga att jag är IB-skadad, jag läser inte IB-programmet. Jag jämförde min teori med cigaretter tidigare idag och kom fram till att ju längre du röker desto mer skada gör det (surprise!). Ju längre du läser IB, desto mer IB-skadad blir du, inte sant? Jag då? Ja, jag antar att jag är som en passiv rökare, jag röker inte, men jag tar skada ändå. Jag är passivt IB-skadad . Nu vill jag förtydliga att jag inte tänker sluta umgås med mina nyvunna vänner som läser IB-programmet, trots att ni är beroendeframkallande droger...
Inte heller tänker jag säga upp mitt intresse för språk även om det största intresset är det svenska språket som sakta och osäkert kommer försvinna  och ersättas av internetspråket och/eller Engelskan. 

Jag njuter av svenska språket så länge det existerar utan att anse mig själv vara purist. Språk är ett av många sätt att uttrycka sig på och ett uttryck kan se ut hur som helst eller låta hur som helst. Så länge du förstår dig själv kan du använda språket hur du vill, till vad du vill, när du vill. 

Kommentarer
Postat av: Björn

Vi IB-elever ser det inte som en skada, utan snarare som utveckling, evolution i extrem hastighet. För att överleva IB krävs en inre mutation, och vi som överlever är vi som lyckas med denna evolution. Vi är helt enkelt mer utvecklade människor... Survival of the fittest =)
Att vi är beroendeframkallande tänker jag inte bestrida, då det sannerligen är korrekt.

2008-02-25 @ 18:02:41
URL: http://johnsen.blogg.se
Postat av: Daniel

Jag kan inte annat än att hålla med Björn, skadad och skadad, gynnad.

2008-02-25 @ 18:25:22
Postat av: sofie

haha, humor mina vänner, humor.

2008-02-25 @ 18:41:35
Postat av: Björn

Okej. Från och med nu får aldrig mer begräppet "IB-skadad" användas. Användandet av detta begrepp bestraffas med döden. Istället ska nu "IB-gynnad" vara termen på allas läppar :)

2008-02-26 @ 18:16:56
URL: http://johnsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0