En del av vår värld har försvunnit

Jag hatar mänskligheten
Jag kan inte sluta tänka på det, jag kommer aldrig kunna sova nu. Jag skriver och gråter om vartannat. Jag vet inte varför just detta fallet har etsat sig fast så i min hjärna. Å andra sidan kan jag bli likadan när jag tänker på att barn och vuxna  någon stans i världen far illa eller när det är krig. Jag kan bröja gråta av att läsa dödsannonserna i JP.  Ändå är det något speciellt med det här. Den här mamman kommer gå hela livet och fråga sig själv varför hon lät sin dotter cykla hem ensam, varför hon inte gick och mötte henne. Hur ska någon kunna bevisa för henne att det inte var hennes fel? Hur ska ord  kunna trösta en mamma som förlorat sin dottter? Ord har ingen styrka!

Hela vår värld är åt helvete, varför vägrar vi inse? Sånt här ska inte hända! Vi ser och hör om det så ofta att vi är immuna. Är det bara jag som tar allt så hårt och allvarligt? Är jag löjlig som gråter så att jag skakar? Är jag överkänslig när jag gråter av att se på nyheterna? HELA VÄRLDEN BORDE GRÅTA, VARJE DAG! NÅGON DÖR EN "ONATURLIG DÖD" VARJE DAG

En del av vår värld har försvunnit
den kommer aldrig bli densamma igen
En familj har splittrats
två föräldrar har förlorat sin dotter
Någons hjärta är just nu helt tomt
Hon som brukade finnas där ligger nedgrävd
Hon ligger nedgrävd i en skog
mörker
kyla
fukt
h o n  a n d a s  i n t e
Ett barn!
En liten flicka
Det SKA inte få hända!
FAN! kunde det inte fått vara jag?
Varför hon?
Hon förtjänade det inte!
Kunde han inte tagit mitt liv istället?
Varför en liten flicka?

För många känslor
för liten yta

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag beundrar dig för din känslighet. Jag kanske har gett upp en bit av min mänsklighet, för att inte trilla ihop under trycket. Men du står hel.

2008-04-14 @ 00:19:24
URL: http://bisounours.blogg.se
Postat av: Felicia

Jag håller med Sofia. Jag känner mig väldigt .. kall när det kommer till sånt här. Jag är avtrubbad och bryr mig inte så mycket om vad som sägs på nyheterna alltid. Men visst håller jag med dig, till fullo, fastän jag inte riktigt kan ta åt mig. Eller jag vet inte hur jag ska förklara det, det är bara som att jag inte har plats att bry mig eller som att det visst är hemskt men.. Alla dessa men, jag tycker det är fint och vackert av dig att vara så känslosam. Alla borde egentligen vara det. Det skulle förändra världen.

2008-04-14 @ 17:57:05
URL: http://headphonesex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0